torsdag 4 juni 2015

Album - Baby Shower

Jag fick den stora äran att få göra ett album till en Baby Shower. Det är en liten flicka som väntas till världen. Jag gjorde albumet helt från grunden och använde mig av min Bind-it-all- maskin som stått och dammat länge i gömmorna. Tur att youtube finns...hihi. Där fick jag friska upp minnet om hur man använder den. Albumet är  20 x 20 cm.

Jag använde en pizzakartong som jag skar ut stommarna med. Sedan klädde jag dem med cardstock. Insidorna är akvarellpapper av ett grövre slag. Min Silhouette Cameo har fått jobbat hårt med att skära ut texterna och djuren samt grenen,vattnet och ballongerna. Jag har även chalkat runt på bland annat texten på framsidan. Halvpärlor i bling  fick också vara med samt utstansade hjärtan och bakgrunden till bebisbilden.

Här kommer en bildkavalkad på albumet.








Inga kommentarer: