lördag 4 juni 2011

Stafflikort - DT smått o gott

Jag har roat mig med att göra ett litet stafflikort med hjälp av spellbinders. Jag skar ut den söta tjejen ur mönsterpappret Jack & Jill från Prima. Dekorerade med blommor och bling efter att jag skrapar runt kanterna och färgat in dem med Distress Inks Vintage Photo, en färg som jag använder väldigt mycket :) Jag har även skurit ut en liten fin bit av samma mönsterpapper där nyckelpigan finns med och stämplat på ett litet grattis på den. Som stomme använde jag svart cardstock.

Kika in till butiken smått o gott så hittar du materialet till kortet. Även kortet finns där om du vill titta närmare på det.

8 kommentarer:

Gittans Pysselsida sa...

Jättesött kort!
Kram// Inga

Elisabet sa...

Åh, vad sött! och vilket pillerjobb.

Jättefina inbjudningar du gjort i förra inlägget. Så roligt med BÅDE dop och bröllop!!!

Elisabet sa...

Hej igen :)
Glömde svara på din fråga.
Under rusten och själva flytten får nog scrapbookingen ligga nere, men sen blir det förhoppningsvis en del alster skapade - nu får jag ju ett scraprum!! :)

Carina sa...

Jättefint kort.
Kram

Anonym sa...

Vad gulligt!
Kram.

Alva sa...

Fint kort! Vad smart att klippa ut tjejen och nyckelpigan från ett annat papper =)

/Alva

Shirley-Sirje sa...

Verkligen ett sött kort.
Jag mailade till dig betr "vem är Marianne"(var lite osäker om det blev rätt mailadress). Toppen blogg!
Tack för titten i min blogg!
Skånehälsningar

Maria sa...

Vilka ursöta kort...I Like. Kram Maria