lördag 26 juni 2010

Sommar, bad och sol

Sommar, bad och sol uppmärksammas hos Kort i Fokus. Då kan det vara skönt att sitta i solen på en bänk och svalka fötterna i en balja samtidigt som man njuter av djur och natur. Det var vad jag tänkte på när jag gjorde mitt DT-kort.
Motivet kommer från Bildmålarna. Det har jag värmeembossat när jag stämplade upp det. Sedan färglagt det med Distressfärger. Likadant gjorde jag med solen. Fjärilarna är också värmeembossade och sedan utstansade. På med utstansade swirlar och blommor och blad. Blommorna glittrade jag till lite med glitterlim. Den här gången dekorerade jag insidan också. Stansade ut en bårdkant runt pappret med stansar från Martha Stewart som jag lade på lite Distressfärg på. Lite dekoration blev det där med :-)
TREVLIG SOMMAR! :)


6 kommentarer:

bili sa...

Ljuvlig bild :) Längtar efter semester....

Gurkiss Scrappande sa...

Jätte fint och sommrigt kort :)

Kram Gurkiss

softgrey sa...

Grattis! Du har vunnit juni månads utlottning hos www.shabbychickort.se.
Välkommen in och välj ditt kort.

Sommarhälsningar

från Anette

bili sa...

Får gratulera till vinst igen ;) Du undrade över stansen. Nej, inte MS. Köpt hos Maria på mässan, en multistans, Geo... någonting.

Sindra sa...

Åhh, blir det så fint med den ovanliga stansen du köpte! Nu blir jag riktigt sugen på en sådan jag med! ;)
Tack för gratulationen! :)

Elisabet sa...

Det här kortet var det riktig sommarkänsla i! Jag känner hur skönt det är att sitta med fötterna i en balja :)
Fina dekorationer.